Tivolisaga

En musikal av Johan Pettersson och J.C. Schütz.
Premiär: 24 Augusti 2013 på Arbisteatern i Norrköping.

Kollationering

Publicerad 2013-07-02 19:45:00 i Karaktärer, Musik, Story,

Igår hade vi kollationering, ett första möte med alla medverkande samtidigt. De flesta åtminstone. Vi saknar fortfarande ett par roller (med solosång och repliker) och statister/ensemblesångare (kör) och dansare. Hör gärna av er!
 
Här är en demoversion på en av låtarna, "Leva sitt liv", som vi i produktionsteamet sjöng in förra veckan.
 
 
 
Kollationeringen, då... Första akten tog en timme, och andra akten omkring 40 minuter. Det var kul att höra dialogen läsas, och det var första gången jag träffade huvudrollsinnehavarna Linnéa och Olle (Judy och Punch). Det ska bli kul att börja bestämma tonarterna nu och sätta tänderna i materialet. Det är troligen över en timmes musik, och över 20 musiknummer.

Jag satt vid pianot och sjöng alla låtarna på egen hand, och det här var ungefär vad jag hann se av de andra:

Den tomma stolen var där jag satt totalt 5 minuter, för pianot stod lite bakom bordet.
I mitten sitter koreografen Elin Hultberg och till höger sitter Johan. Det blir bättre bilder nästa gång!

J.C.

 
Vi börjar repa denna vecka på kvällstid, så hör av dig om du vill vara med.
Mejla till [email protected]
eller skicka meddelande på https://www.facebook.com/tivolisaga
 

Om

Min profilbild

Produktionsblogg för TIVOLISAGA - en pop/rock-musikal av Johan Pettersson och Johan Christher Schütz, inspirerad av Romeo och Julia. » Gilla oss på facebook


 

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela